برنامه های 2022 گروه دویچه پست DHL در مسیر توسعه سبز

گروه دویچه پست دی اچ ال (Deutsche Post DHL Group) سیاست ­های بخش پست و امانات کشور آلمان طی سال‌های آینده برای ایجاد سازگاری بهتر با محیط زیست را اعلام کرد. در این راستا سرمایه‌گذاری در ساخت تأسیسات تولید محصولات بدون کربن، مقاوم‌سازی ساختمان‌های موجود و توسعه بیشتر ناوگان الکتریکی محورهای اصلی برنامه کاری است. سبد محصولات گسترده Go Green دویچه پست DHL از سال 2007، مجموعه اقداماتی را با عنوان «سبز شدن» را به هدف ایجاد راهکاری برای جبران اجتناب‌ناپذیر انتشار کربن در حمل و نقل -از طریق پروژه‌های سازگار با محیط‌زیست- آغاز کرد. DHL در فاصله سال­های 2015 تا 2020، موفق کاهش 25…

ادامه خواندنبرنامه های 2022 گروه دویچه پست DHL در مسیر توسعه سبز
Read more about the article توسعه پستی در مسیر توسعه اقتصادی
شاخص يكپارچه توسعه پستي

توسعه پستی در مسیر توسعه اقتصادی

شاخص يكپارچه توسعه پستي یا Integrated Index for Postal Development  که با 2IPD خوانده می شود، با استفاده از اطلاعات اتحادیه پستی جهانی (UPU) در چهار بعد، توسعه پستی کشورها را بر اساس عملکرد پست دولتی در راستای توسعه اقتصادي و اجتماعي  ارزیابی مي‏ كند. این ابعاد عبارتند از: قابليت اطمينان (Reliability): این شاخص نشان‌دهنده سرعت عملكرد و قابل پيش‌بيني بودن توزيع در تمامی بخش‌هاي كليدي خدمات پستي فيزيكي است. دسترسي (Reach): این شاخص بر اساس تعداد شبکه‌های پستي اعضا و ميزان مبادلات بین‌المللی آن ها در كليه بخش‌های اصلی خدمات پستی فیزیکی، اندازه‌گیری می‌شود. مرتبط بودن (Relevance): این شاخص ميزان تقاضا براي سبد كامل…

ادامه خواندنتوسعه پستی در مسیر توسعه اقتصادی

آیا خدمات پستی آماده استفاده از فناوری اینترنت اشیا می باشند؟

برخلاف تغییرات سریع بازار و ظهور مصرف کنندگان جدید، تحویل سنتی مرسولات سال­ ها است که به ­صورت گسترده رواج دارد. از زمانی که دیجیتالی شدن فزاینده در جهان در حال تحقق است، پست الکترونیک جایگزین نامه شده، اینستاگرام و فیسبوک به ­عنوان بسترهای جدید ارسال پیام و کارت پستال اعداد فروش وحشتناک را رقم زده اند و صدها شبکه اجتماعی دیگر در گوشه و کنار جهان فعالیت می کنند، اینترنت ابزاری نو بود که بتواند به ­تدریج باعث مرگ صنعت پست شود، اما بی­شک فقدان نوآوری در این صنعت می ‌تواند مرگ آن را رقم بزند. در حالی که امروزه برخی محصولات سنتی پست…

ادامه خواندنآیا خدمات پستی آماده استفاده از فناوری اینترنت اشیا می باشند؟

ارمغان فناوری واقعیت افزوده شده (AR) برای صنعت پست و لجستیک

با کم رنگ شدن خطوط بین دنیای فیزیکی و دیجیتالی، واقعیت افزوده شده (Augmented Reality) چشم انداز جدیدی در طرح ­ریزی لجستیک و اجرای فرآیندهای حمل و نقل به ­وجود می ­آورد. این فناوری از طریق اضافه نمودن لایه ­های مجازی اطلاعات متنی که روی نمایشگرهای پوشیدنی (نمایشگری که روی سر قرار می گیرد) با ارائه اطلاعات صحیح، کارکنان  بخش لجستیک و حمل و نقل را در زمان و مکان مناسب کمک کرده و توانمند می سازد. تجربه استفاده از واقعیت افزوده ­شده برای اولین بار با عنوان سیستم جمع آوری بصری در شرکت DHL استفاده شد و حدود 25 درصد افزایش عملکرد با استفاده…

ادامه خواندنارمغان فناوری واقعیت افزوده شده (AR) برای صنعت پست و لجستیک

فناوری چاپ سه بعدی و اثر آن بر صنعت لجستیک

چاپ سه بعدی (3D Printing) اندک اندک جایگاه خود را در حوزه های مختلف زندگی بشری پیدا می کند و به یک فناوری قابل اعتماد برای چاپ ابزارهای پزشکی و پروتزهای بهینه شده تا تولید اجزای هواپیما تبدیل شده است. اگر چه هنوز چاپ سه بعدی نتوانسته جایگزین فناوری­ های تولیدی مرسوم شود، اما در بخش­ هایی که این فناوری به کار گرفته شده، توانسته است به طرز قابل ملاحظه ای بر تعداد، سرعت و کیفیت تولید اثرگذار باشد. در دهه­ های اخیر شبکه های لجستیک منطقه­ای به دلیل رشد راهبردهای تولید و تغییر از زنجیره­ های تامین و پخش «جهانی/ بین قاره ­ای» به…

ادامه خواندنفناوری چاپ سه بعدی و اثر آن بر صنعت لجستیک

شبکه های چند منظوره لجستیکی

امروزه شبکه های لجستیک با بخش­ های مختلف خدماتی (نظیر سلامت، فرهنگ، موارد خوراکی و ...) همزیستی مجزایی دارند، به عنوان مثال یک کامیون یخچال ­دار حمل کالاهای علوم زیستی معمولاً برای حمل و نقل سبزیجات به اشتراک گذاشته نمی شود، اگر چه هر دو نیاز به خدمات «زنجیره سرد» دارند. با این حال به دلیل الزامات زمان و هزینه، ایده پرداختن به موضوع همکاری بین بخشی در حال رشد است و به احتمال زیاد در آینده نزدیک منتج به امکانپذیری­ های جدیدی برای شبکه ­های اشتراکی می شود. ضمن آنکه استفاده از شبکه ­های غیر لجستیکی (حمل و نقل عمومی و ...) برای اهداف…

ادامه خواندنشبکه های چند منظوره لجستیکی