آیا خدمات پستی آماده استفاده از فناوری اینترنت اشیا می باشند؟

برخلاف تغییرات سریع بازار و ظهور مصرف کنندگان جدید، تحویل سنتی مرسولات سال­ ها است که به ­صورت گسترده رواج دارد. از زمانی که دیجیتالی شدن فزاینده در جهان در حال تحقق است، پست الکترونیک جایگزین نامه شده، اینستاگرام و فیسبوک به ­عنوان بسترهای جدید ارسال پیام و کارت پستال اعداد فروش وحشتناک را رقم زده اند و صدها شبکه اجتماعی دیگر در گوشه و کنار جهان فعالیت می کنند، اینترنت ابزاری نو بود که بتواند به ­تدریج باعث مرگ صنعت پست شود، اما بی­شک فقدان نوآوری در این صنعت می ‌تواند مرگ آن را رقم بزند. در حالی که امروزه برخی محصولات سنتی پست…

ادامه خواندنآیا خدمات پستی آماده استفاده از فناوری اینترنت اشیا می باشند؟

ارمغان فناوری واقعیت افزوده شده (AR) برای صنعت پست و لجستیک

با کم رنگ شدن خطوط بین دنیای فیزیکی و دیجیتالی، واقعیت افزوده شده (Augmented Reality) چشم انداز جدیدی در طرح ­ریزی لجستیک و اجرای فرآیندهای حمل و نقل به ­وجود می ­آورد. این فناوری از طریق اضافه نمودن لایه ­های مجازی اطلاعات متنی که روی نمایشگرهای پوشیدنی (نمایشگری که روی سر قرار می گیرد) با ارائه اطلاعات صحیح، کارکنان  بخش لجستیک و حمل و نقل را در زمان و مکان مناسب کمک کرده و توانمند می سازد. تجربه استفاده از واقعیت افزوده ­شده برای اولین بار با عنوان سیستم جمع آوری بصری در شرکت DHL استفاده شد و حدود 25 درصد افزایش عملکرد با استفاده…

ادامه خواندنارمغان فناوری واقعیت افزوده شده (AR) برای صنعت پست و لجستیک

فناوری چاپ سه بعدی و اثر آن بر صنعت لجستیک

چاپ سه بعدی (3D Printing) اندک اندک جایگاه خود را در حوزه های مختلف زندگی بشری پیدا می کند و به یک فناوری قابل اعتماد برای چاپ ابزارهای پزشکی و پروتزهای بهینه شده تا تولید اجزای هواپیما تبدیل شده است. اگر چه هنوز چاپ سه بعدی نتوانسته جایگزین فناوری­ های تولیدی مرسوم شود، اما در بخش­ هایی که این فناوری به کار گرفته شده، توانسته است به طرز قابل ملاحظه ای بر تعداد، سرعت و کیفیت تولید اثرگذار باشد. در دهه­ های اخیر شبکه های لجستیک منطقه­ای به دلیل رشد راهبردهای تولید و تغییر از زنجیره­ های تامین و پخش «جهانی/ بین قاره ­ای» به…

ادامه خواندنفناوری چاپ سه بعدی و اثر آن بر صنعت لجستیک